人気ブログランキング | 話題のタグを見る

the fact behind


New back image of Xmas though it's still November <3
it's like in the Philippines, where Xmas starts in September :D


the fact behind_c0106084_10535.jpg



I found an online news about Mongolian street children.
It's about a shocking fact behind the "reducing"number of street children inMongolia. I've read this before in some articles, it's really painful situation. And we need to note that the same situation is occuring in many countries in Asia, Africa, Latin America, and even in Eastern Europe.

http://www.afpbb.com/article/life-culture/life/2258490/1855297
(from AFPBB News  July23,2007)

↑モンゴルのストリートチルドレンが最近減ってきたという認識に対して、その裏には女の子の誘拐と性労働が関係していることを訴えたニュース。論文ではよく言われているけれど、ニュースでこうしてとりあげているのはあまり見かけないのでちょっと紹介。
子どもの誘拐と性労働はいろんな貧しい地域で起きている問題だけど、自分が関わってきた子どもたちと同じ境遇にあるたくさんの子どもがこういう危険にさらされているんだなぁって思うと、ますます胸が痛い。








              **モッズヘア シャンプーの品格**


モッズヘアとかヴィダルサスーンはちょっといいブランドだと思ってたけど
わたしはいつも無添加っぽいのとか石鹸で髪の毛洗ってたから、使ったことはなくって、

でも最近 石鹸の使いすぎで髪がよじれてきたので
この間モッズヘアのstraighten効果のあるシャンプーを買ってみた

そして気づいたことは

フィリピンのSun Silk とまったく同じ匂いがする


匂いが一緒なだけなんだろうけど 実際髪もまっすぐになってきたけど
でも、もう以前抱いていた高級なイメージは消えてしまった

                         んんんん次はまた無添加石鹸で洗おう

by damekochan | 2007-11-24 01:03 | モンゴル - Mongolia