人気ブログランキング | 話題のタグを見る

rainbow


     
rainbow

 という曲があって  知ってる人多いかもしれない

じっくり歌詞をきくと すごく優しくていい曲



実は今までどこの国の人が歌っているのか知らなかったんだけど

しかも 動画を見ても 歌ってる人たちが厚着してるから
どこだか分からなかったんだけど

funeralの光景を見てやっと あっフィリピンの歌なんだ ってわかった






歌詞をたどりながら聴いてたら なんとなく泣きたくなってしまった
ミスチルのくるみとちょっと似てる かもね

時間があったら見てみそよ↓(日本語訳は下)☆


♪South Border - Rainbow  by south border (from youtube)
                    


until today i didn't know the singer group is from the Phils

it's really good song, with touching words and gentle sound ; )


@eastwood
rainbow_c0106084_2236777.jpg




"Rainbow"
Southborder


Fallin' out, fallin' in
Nothing's sure in this world no, no
Breakin' out, breakin' in
Never knowin' what lies ahead
We can really never tell it all no, no, no
Say goodbye, say hello
To a lover or friend
Sometimes we never could understand
Why some things begin then just end
We can really never tell it all no, no, no

But oh, can't you see
That no matter what happens
Life goes on and on
So baby, just/please smile
Coz im always around you
And ill make you see how beautiful
Life is for you and me

Take a little time baby
See the butterflies' colors
Listen to the birds that were sent
To sing for me and you
Can you feel me
This is such a wonderful place to be
Even if there is pain now
Everything would be all right
For as long as the world still turns
There will be night and day
Can you hear me
There's a rainbow always after the rain

Ohh, whoa

Hittin' high, hittin' low
Win or lose you should go, yeah yeah
Getting warm, getting cold
Weather could be so good or bad
But baby this is life now don't get mad no, no, no

Coz oh, cant you see
That no matter what happens
Life goes on and on
So baby, please smile
Coz im always around you
And ill make you see how beautiful
Life is for you and me

Take a little time baby
See the butterflies' colors
Listen to the birds that were sent
To sing for me and you
Can you feel me
This is such a wonderful place to be
Even if there is pain now
Everything would be all right
For as long as the world still turns
There will be night and day
Can you hear me
There's a rainbow always after the rain

Life's full of challenges
Not all the time we get what we want
But don't despair my dear coz I know now
You'll take each trial and you'll make it through the storm
Coz you're strong my faith in you is clear
So ill say once again this worlds wonderful and
Let us celebrate life that's so beautiful, so beautiful
Ohhhh

Take a little time baby
See the butterflies' colors
Listen to the birds that were sent
To sing for me and you
Can you feel me
This is such a wonderful place to be
Even if there is pain now
Everything would be all right
For as long as the world still turns
There will be night and day
Can you hear me
There's a rainbow always after the rain






和訳: (ウェブで探したんだけどなかったから 拙訳ナリ)
"Rainbow"
Southborder


あっちでよろけたり こっちでつまずいたり
この世界に確かなものなんて何もないんだ
突然予期せぬことが起きたり うまく行ってると思ってることがダメになったり
この先何が待ちかまえているかなんて
そんなこと だれにも分からないんだ

愛する人や友達と
さよならをしたり 出逢いがあって
どうしてモノゴトに始まりと終わりがあるんだろうって
どうしても分からない時がある
そんなこと だれにも分からないんだ

でも 考えてみて
どんなことがあっても 時間ってめぐっていくんだ
だから 笑って
僕が いつでもそばにいるから
そして こんなに美しい人生があるって 教えてあげるから


ちょっとだけ顔を上げて
蝶々の羽の美しさを見て
鳥のさえずりを聴いて 僕や君のために歌っているんだ

僕の気持ちわかるかな
こんなに素晴らしい世界に生きているんだよ

いま 辛いことがあるとしても
きっと すべてうまくいくよ
この星が回っているかぎり 夜の後には朝が来るから

僕の声が届いているかい
雨の後には かならず虹がかかるよ



すごくいいことがあったり 最悪なことがあったりするでしょ
勝っても 負けても 前に進まないといけないでしょ
暖かくなったり 寒くなったり
天気だって いいときも悪いときもあるじゃない
でもこれが人生ってものかも イライラしちゃだめだよ

だってさ 分かるかい
どんなことがあっても 時間ってめぐっていくんだ
だから 笑って
僕が いつでもそばにいるから
そして こんなに美しい人生があるって 教えてあげるから


ちょっとだけ顔を上げて
蝶々の羽の美しさを見て
鳥のさえずりを聴いて 僕や君のために歌っているんだ

僕の気持ちわかるかな
こんなに素晴らしい世界に生きているんだよ

いま 辛いことがあるとしても
きっと すべてうまくいくよ
この星が回っているかぎり 夜の後には朝が来るから


僕の声が届いているかい
雨の後には かならず虹がかかるよ





人生って大変なことばかり
嫌なことが起こるときもある

でも がっかりしないで あきらめないで
君はその困難の一つひとつに向き合って
最後にはやりとげられるって
僕には分かるから
君は強さをもっているし 僕は君のことを信じてる
だからね
もう一度言うよ この世界はすばらしい

一緒に言おうよ 人生はこんなに美しい すばらしいって


ちょっとだけ顔を上げて
蝶々の羽の美しさを見て
鳥のさえずりを聴いて 僕や君のために歌っているんだ

僕の気持ちわかるかな
こんなに素晴らしい世界に生きているんだよ

いま 辛いことがあるとしても
きっと すべてうまくいくよ
この星が回っているかぎり 夜の後には朝が来るから


僕の声が届いているかい
雨の後には かならず虹がかかるよ

by damekochan | 2007-11-28 22:48 | フィリピン - Philippines